dinsdag 3 februari 2015

Celebrate Today

In de Spring/Summer Catalogus op blz. 11 staat een leuke stempel set genaamd Celebrate Today.
Deze set bestaat uit ballonnen die je los kan gebruiken of in combinatie met een mandje en dan als luchtballon, ook zitten er leuke versiersels bij en vlaggetjes en teksten voor diverse gelegenheden.
En weet je wat ook zo leuk is? We hebben ook de Balloon Framelits Dies die bij deze set horen. En koop je deze stempelset en Framelits als Bundle dan heb je 15% korting. ;)
Ik kon de verleiding  niet weerstaan en heb ze ook gekocht. :)) Yeahh!!
En weet je wat zo leuk is? Je kan de ballon framelits ook anders gebruiken dan als een ballon. ;)
Kijk maar eens bij dit kaartje. Hier heb ik de ballon als vaas gebruikt. :)


Nadat ik de vaas uit gestanst had heb ik hem gestempeld met de nieuwe  achtergrond stempel Something Lacy. Prachtig vind ik deze.
Ik heb gestempeld in de kleur  Early Espresso en ook in deze kleur de embossingpoeder overheen gestrooid en vervolgens met de heattool verhit. Hierdoor komt de afdruk naar boven en ontstaat er een reliëf.
Om de vaas heen  heb ik met bakers twine een label bevestigd.
De tekst komt van de set Teeny Tiny Sentiments en heb ik uit geponst met de Word Window Punch.
De basis van de kaart is in Crumb Cake en hier heb ik eerst de bloem  gestempeld in Early Espresso. Deze had ik nog een keer extra  gestempeld op een kladje, uitgeknipt en over de afbeelding heen gelegd. Daarna heb ik heel licht de achtergrond gestempeld in de kleur Crumb Cake met de Dictionary achtergrond stempel.
Met een stempel uit de Butterfly Basics set ( een soort mat ) heb ik nogmaals hier overheen gestempeld in Early Espresso ( deze heb ik eerst afgestempeld, anders werd het te donker ).
De bloemen heb ik met inkt en de Aqua Painter voorzichtig ingekleurd. Doordat het inkt op waterbasis is loopt het ook makkelijk uit, zoals te zien is op enkele blaadjes van de bloem.
Normaal zou mij dit storen maar omdat blaadjes van een bloem best mogen verkleuren ( in de natuur is ook niet alles perfect ) heb ik het zo gelaten.
Ik heb de kaart gemat op Early Espresso.
De vlinders heb ik in Old Olive gestempeld en op het lijfje heb ik een paar pareltjes geplakt. Deze maken het kaartjes helemaal af.
De randen van de kaart heb ik bewerkt met een sponsje en inkt en zo naar binnen gewerkt om nog eens extra diepte te creëren en de afbeelding naar voren te halen.

En wat vinden jullie van de kaart? :)

Fijne dag en bedankt voor je bezoek aan mijn blog. :)


Groetjes Rosalien


Dit zijn de materialen die ik gebruikt hebt.

Built for Free Using: My Stampin Blog


4 opmerkingen:

Caroline zei

een schitterende kaart, heel apart gemaakt. Groetjes Caroline

Margot zei

Wat een leuk idee, een ballonvaasje! Prachtig kaartje Rosalien!

Hillie zei

Wat een slim, leuk idee voor de vaas!! Leuk hoor!

Unknown zei

Ha die Rosaline,

Ik kon ook de verleiding niet weerstaan en heb ook deze set gekocht. Ondanks de dingen die allemaal tegen zitten toch deze dagen er wat leuke kaarten uitgestampt. Binnenkort op mijn blog. Leuke aparte kaart geworden.
Gezellige groetjes Lida