zondag 15 februari 2015

Challenge Dutch Card Lovers

Vandaag heeft Marjan een super leuke Challenge bedacht voor ons bij de DCL. Namelijk...


Gebruik transparant materiaal op je kaart. Hoe je dat doet is aan jezelf, maar ... wel moet het duidelijk zichtbaar zijn. 


Dit is mijn uitwerking geworden.




Ik heb mij laten inspireren door  dit You-Tube filmpje van Christina Griffiths.


Het raamwerk heb ik net als Christina in laagjes gemaakt met daartussen het sheet.
Voordat ik de sheet ertussen plakte heb ik het eerst gerild om de 2 cm, zowel horizontaal als verticaal.
Dit geeft zo'n glas in lood effect wat je vaak in oude huizen ziet op ramen. Op de foto is het helaas niet goed te zien.


Hier op de Close-Up foto krijg je een beter idee. ;)



En hier is nog een detail foto.




De basis van mijn kaart is Whisper White.
Op het raamwerk heb in de kleur Sahara Sand het houtwerk gestempeld met de Hardwood achtergrond stempel.
Het raamwerk heb ik opgehoogd met Stampin Dimensionals om diepte te creëren.
De afbeelding die ik gebruikt hebt komt uit de stempel set genaamd "Moon Lake". Deze set heeft 4 schitterende natuur stempels.
Deze keer heb ik de afbeelding niet ingekleurd met inkt of de blendabilities maar gewoon ouderwets met kleurpotloden. Ik had gewoon weer eens zin in iets anders. ;)
De vlinder heb ik in whisper White en in Vellum met de Butterflies Thinlits uit gestanst en op elkaar bevestigd. Een paar parels erop en klaar. ;)
En als laatste de tekst uit de set From My Heart op Hello Honey cardstock gestempeld. Deze kleur haalt de kaart weer helemaal op.
De tekst heb ik daarna uit gestanst met een stans uit de PL Cards & Labels Framelits.

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren om ook eens sheet te gebruiken op je kaart.
Kijk ook eens op ons Challenge Blog voor nog meer leuke voorbeelden van het DT en onze Gastdesigner. ;)



Een fijne dag en super leuk dat je langs kwam.



Groetjes Rosalien





Dit zijn de materialen die ik gebruikt heb.
Built for Free Using: My Stampin Blog


2 opmerkingen:

Rosalien Zwackhalen zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Anoniem zei

Supermooi kaartje!!!
Ik ben je nieuwe volger...:-)
Creatieve groetjes, Gaby