donderdag 20 juli 2017

Thailand Deel 3

Dinsdag was onze vrije dag. Na het ontbijt besloten we het resort eens te verkennen. Hieronder een paar foto's om je een indruk te geven hoe het eruit zag.
Als we de voordeur uitgingen keken we tegen palmbomen aan die vol hingen met kokosnoten. Het hele park stond er vol mee. Erg leuk.

En als we vanaf de gallery naar rechts keken zagen we dit bruggetje dat ons naar de lobby bracht.

Eenmaal beneden kwamen we in een centrale ruimte terecht.
Hier gingen we vaak wat drinken. Aan de rechterkant zat namelijk een barretje. Je kon hier buiten zitten of meer beschut met airco in de binnenruimte. Alles was open dus je had niet echt het gevoel dat je binnen was.

Dit is één van de stoelen die buiten stonden. Zijn ze niet leuk?. :)

Als je linksom de vijver heen liep kon je met de trap naar beneden waar de inspiratie kamer was ( voor Make and Takes ) en de Hospitality Desk een ontmoetingsplek en waar lekkere hapjes en drankjes klaar stonden. Hier kon je ook een spelletje spelen waarmee je een prijsje kon winnen. Elke dag kon je iets anders winnen.

Er lag ook fruit. Grappig om te zien dat je fruit tegen komt die je helemaal niet kent.

Vanaf  de bar was dit je uitzicht naar een restaurant. Het gebouw zelf vond ik al een plaatje om te zien.
Hier zijn we toen naar toe gelopen.

Hier is het gebouw wat dichter bij genomen.

We ontdekte een bootje die je rondvoer naar verschillende plekken rondom het resort. We besloten die te nemen en dan vlakbij het dorp uit te stappen.
We moesten even wachten en er was een rokers zone dus daar heeft Kety meteen gebruik van gemaakt. ;)

Na een tijdje wachten kwam iemand ons vertellen dat het bootje niet vaarde vanaf dit vertrek punt en dat we beter bij de receptie konden vragen waar we dan op moesten stappen of beter met de bus/taxi konden gaan.
We zijn  terug gelopen en hebben onderweg nog wat foto's gemaakt.

Deze vogels kom je heel veel tegen in het park.

Dit kleine olifantje moest echt op de foto. Hij is zo leuk.

Ook hier in de boom hing het vol met vruchten. Geen idee wat het was.

Eenmaal bij de receptie aangekomen was onze aansluiting net weg.
We ontdekte een bureau die aktiviteiten organiseerde en besloten om te kijken wat zij voor leuks hadden.
We besloten een tour te boeken om iets van de omgeving te zien.

We gingen als eerste naar de Wat Chalong Tempel.
Onderweg kwamen we een winkel tegen waar wij even gestopt zijn om wat souvenis te halen.

Hier kan alles in het verkeer. Gewoon een laadbak vol mensen en dan rijden maar.
Ook is het niet vreemd dat men met z'n drieën naast elkaar gaat rijden op een 2 baan' s weg en dat de brommers van links naar vliegen tussen al het verkeer in. Of dat men midden op een drukke weg gaat keren of tegen het verkeer in gaat rijden.
Gelukkig zijn we heelhuids thuis gekomen...hihi....

Toen we bij de Tempel aankwamen was deze net gesloten dus konden we hem niet meer van binnen bezichtigen. Dus hebben we rondom het terrein gelopen.

Er was wel een kleinere tempel open waar de lokale bevolking terecht kon om te bidden.

Voordat je de tempel binnen gaat moeten de schoenen uit en moeten je schouders, buik en benen bedekt zijn.

Alles gaat volgens een vast riueel.
Voordat de mensen de tempel binnen gaan om te bidden worden buiten eerst wierrookstokjes aangestoken.
Eenmaal binnen wordt er eerst gebeden.
Daarna word er met een set stokjes die ze in de handen  hadden geschud en vervolgens op de grond neer gegooid.
Alle stokjes zijn genummerd. Je zoekt het stokje dat naar de Boedha wijst en dit nr. stuurt je naar de hal waar een postvak is met allemaal genummerde vakjes. Daar zoek jij jou nr. uit en dat is jou spreuk of boodschap voor die dag.
Vervolgens ga je weer bidden en gooi je dit keer met steentjes.
Dan mag je met het binnenste gedeelte van een kaars de Boedha met goud beplakken.

Hieronder volgen nog foto's van een andere tempels op het terrein.

In Thailand lopen veel zwerfdieren rond zoals honden en katten. Deze dieren die op het terrein van de Tempel lopen worden door de monniken beschermd en verzorgd. Dat wil zeggen ze krijgen eten en drinken, maar zien er slecht uit.

Kety was op zoek naar een speciaal cadeau voor één van de kleinkinderen en de reisleider wist een winkel in Phuket die dit verkocht.
Dus op naar Phuket.
Onderweg een paar plaatjes geschoten van de omgeving en een paar bijzondere gebouwen of accenten die je tegen kwam.

En Kety had geluk, er lag nog 1 exemplaar van wat zij zocht. :)

Toen weer richting huis waar het tijd was om een hapje te eten. Inmiddels was het al donker geworden maar toch geprobeerd om een paar plaatjes te schieten voor de sfeer.

Al met al is het een super lang bericht geworden, ik hoop niet dat jullie het erg vinden....hihhi...

Morgen het volgende deel. ;)

Groetjes Rosalien

Marjan zei

Super Rosalien, het was echt genieten zo te zien, mooie foto's!

Superleuk Rosalien, zo te zien was het echt genieten. Mooie foto's!

kruimels gefeubel zei

Heerlijk jouw vakantieverslag zo kunnen we lekker mee genieten

anja zei

Geweldig dat je ons zo meeneemt .ben benieuwd naar het vervolg. ;)

bolletjelucky.blogspot.com zei

Nee juist heel leuk om te zien. Prachtige foto's en ik ben ook benieuwd naar het vervolg..;)
Lieve groetjes Miranda

Margot zei

Ahhh die honden, zou je toch zo mee willen nemen?