zondag 9 januari 2022

Challenge DCL weer van start

We trappen het nieuwe jaar af met een nieuwe Challenge bij de Dutch Card Lovers. Deze keer is het de beurt aan Nicole om ons uit te dagen. We blijven nog even in winterse sferen want we gaan een winters kaartje maken met een vogel erop.


Ik weet niet waarom maar hij moest echt vanuit mijn tenen komen. De inspiratie wilde maar niet komen en het ging niet zoals ik wilde. Maar uiteindelijk is het toch gelukt om een leuk kaartje te maken. :)




De basis van de kaart is Whisper White en hieruit heb ik met de Layering Diorama Dies een doorkijkje gemaakt. De basis kaart heb ik daarna geembossed met de Painted Texture embossingfolder. Ik was op zoek naar een leuk winters printje voor de achtergrond en die vond ik in mijn restjes papier. Op de achtergrond heb ik met Liquid Applique sneeuwaccenten aangebracht net als op de houten boomstam van het vogeltje. De Liquid Applique heb ik al jaren in de lade liggen en het verbaasde mij dat hij niet inmiddels uitgedroogd was. De vogel komt uit de schitterende stempelset "Etched In Nature". De tekst op vellum komt ook uit mijn voorraad. Deze stamt nog uit de begin periode van het scrappen. Wie wat bewaard die heeft wat. :)) De afbeelding is ingekleurd met de Stampin Blends.


Ik wens jullie heel veel plezier met deze leuke uitdaging. Zin om mee te doen? Je vindt ons hier.

 

Creatieve Groetjes,


Rosalien

6 opmerkingen:

bolletjelucky.blogspot.com zei

Niet te zien dat deze kaart uit je tenen moest komen Rosalien, ik vind hem erg mooi geworden. De vogel is prachtig en die tekst zo fijntjes erbij. Een mooie inspiratie-kaart voor een leuke challenge.
Lieve groetjes Miranda

Marjan zei

Heel mooi vogeltje en mooie kaart, Rooalien! De embossing is gaaf met dat doorkijkje.

Nicole Parmentier zei

Ja soms heb je dat hè, dat het gewoon even niet vanzelf gaat. Maar je kaartje is desondanks heel mooi geworden. De embossingfolder geeft echt een sneeuwgevoel en het vogeltje is prachtig!

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Jaaa, dit vogeltje was er ook nog,al was het maar even.. je kaartje is echt mooi geworden Rosalien! Toch goed gelukt!

Sarah zei

Mooie kaart Rosalien. Leuke opdracht.
Ook voor jou een gelukkig 2022!

anja curvers zei

Prachtig kaartje hoor niet te zien dat je er moeite mee had mooi met die achtergrond en dat kader.